הדרשה על ארבעת בסיסי הכוח – תרגום מאנגלית

התרגום על בסיס:

https://www.dhammatalks.org/suttas/SN/SN51_20.html

"ארבעת בסיסי הכוח הללו, כאשר מפתחים אותם ורודפים אחריהם, מביאים לפירות ולתועלת רבה. וכיצד יש לטפח ולרדוף אחר ארבעת בסיסי הכוח כך שיביאו לפירות ולתועלת רבה?

"קורה שנזיר מפתח את בסיס הכוח הניחן בסמאדהי המושתת על תשוקה והפקת מאמץ. הוא חושב: ׳התשוקה הזו שלי לא תהיה נרפה מדי וגם לא פעילה מדי, לא מכווצת פנימה ולא מפוזרת כלפי חוץ." הוא ממשיך לתפוס את מה שמלפנים ומאחור, כך שמה שמלפנים זהה למה שמאחור, מה שנמצא מאחור זהה למה שמלפנים. מה שלמטה זהה למה שלמעלה, מה שלמעלה זהה למה שלמטה. (הוא שוכן) בלילה כמו ביום, וביום כמו בלילה. באמצעות מודעות פתוחה כך, וללא מעצורים, הוא מפתח תודעה בהירה.

"הוא מפתח את בסיס הכוח הניחן בריכוז המושתת על התמדה…״

"הוא מפתח את בסיס הכוח הניחן בריכוז המושתת על כוונה…״

"הוא מפתח את בסיס הכוח הניחן בריכוז המושתת על הבחנה והמצאות של מאמץ, הוא חושב: ההבחנה הזו שלי לא תהיה נרפית מדי וגם לא פעילה מדי, לא מכווצת פנימה ולא מפוזרת כלפי חוץ״.הוא ממשיך לתפוס את מה שמלפנים ומאחור, כך שמה שמלפנים זהה למה שמאחור, מה שנמצא מאחור זהה למה שמלפנים. מה שלמטה זהה למה שלמעלה, מה שלמעלה זהה למה שלמטה. (הוא שוכן) בלילה כמו ביום, וביום כמו בלילה. באמצעות מודעות פתוחה כך, וללא מעצורים, הוא מפתח תודעה בהירה.

"ואיך התשוקה נעשית נרפית מדי? כל תשוקה המלווה בעצלות, כרוכה עם עצלות, קרויה תשוקה נרפית מדי.

"ואיך התשוקה נעשית פעילה יתר על המידה? כל תשוקה המלווה באי שקט, כרוכה עם אי שקט, קרויה תשוקה פעילה מדי.

"ואיך התשוקה נעשית מכווצת פנימה? כל תשוקה המלווה ברפיון ונמנום, כרוכה עם רפיון ונמנום, קרויה תשוקה מכווצת פנימה.

"ואיך הופכת התשוקה למפוזרת כלפי חוץ? כל תשוקה שמתערבבת עם חמשת קווי החושניות, מפוזרת ומפוגגת כלפי חוץ, קרויה תשוקה המפוזרת כלפי חוץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *